Met de jongens naar Zuid Amerika

Verdere voorbereidingen

Het profiel zegt: nog 54 dagen voor vertrek.... En we hebben ondertussen niet stilgezeten.

Prikken gehaald bij de GGD waar we uitgebreid zijn voorgelicht. In totaal 2 prikken pp voor de jongens en mij en drie voor Henk: Hepatitis AB combi voor de jongens (als ze over 6 maanden nog een prik krijgen, zijn ze 25 jaar beschermd), Hepatitis A voor Henk, Buiktyphus voor ons allemaal en DTP voor Henk en mij. De jongens hebben een minuutje gehuild en hadden daarna geen last meer, Henk en ik hebben nog twee weken met een zere arm gelopen... ;-/ Verder wat voorlichting gekregen. We waren al van plan om malariagebieden te vermijden en nu blijkt het gele koorts gebied daar ongeveer mee samen te vallen, dus ook dat kunnen we vermijden. Dat betekent: niet naar het noordoosten van Argentinië, niet naar het laagland van Bolovia en niet naar de oostkant van de Andes in Peru. Het enige wat ik jammer vind dat we daardoor zullen missen, is het Amazonebekken (met name Nationaal Park Madidi) in Bolivia. Ook kunnen we niet naar de Iguazu watervallen in Argentinië, maar dat lag toch al wat buiten de route die we in ons hoofd hadden. En er is nog genoeg te zien buiten deze gebieden ;-)

Verder zijn we een middagje bij de Vrijbuiter in Roden geweest (en daar komen we vast nog wel een keer). De buit: twee canvas koffers, 8 doorzichtige verdeelzakken voor ín de koffers, een dagrugzak voor Henk (ik heb zelf nog geen nieuwe nodig) en een waterdichte jas voor Simon (het is regentijd in Bolivia...). We hopen straks dus alles te kunnen meenemen in de koffers en dagrugzakken, ben benieuwd!

De route voor de eerste 4-6 weken (in Argentinië) begint ook wat duidelijker te worden. We willen eerst een paar dagen bijkomen van de reis in een hotel in Buenos Aires om daarna te verkassen naar een appartementje waar we wat meer ruimte hebben en ook zelf kunnen koken. Via internet al contact gelegd met wat mogelijke opties. Na de kerstdagen willen we BA verlaten en hopen we terecht te kunnen op een Estancia (een ranch) bij Córdoba waar andere reizigers met hun kinderen goede ervaringen hebben gehad. Maar van die Estancia hebben we helaas nog niets gehoord; wellicht dat we nog een andere zullen zoeken. Vervolgens na oud en nieuw verder naar het westen om uiteindelijk een week of twee in Salta door te brengen. Daar hebben we al contact met een nederlandse die daar een cabaña (huisje) verhuurt. En daarna? Naar het noorden, naar Bolivia. Daar ben ik me nu maar eens in aan het verdiepen.

En tja, hier thuis is inmiddels ook iets gebeurd: Simons school is afgebrand... (zie ook de foto's). We waren van plan geweest om aan de klas een grote kaart te geven zodat ze konden volgen waar we waren, maar nu weten we niet eens waar die klas zal zijn. Simon heeft nu twee weken herfstvakantie in plaats van één en we zullen eind volgende week horen waar hij na de vakantie naar toe moet. Heel onwezenlijk, dat mooie nieuwe gebouw, zomaar weg. We zien vanuit huis nu een triest, zwartgeblakerd skelet. Het zal straks na de reis spannend zijn of de bouw van een nieuw gebouw al begonnen is...

Karen

Frank

Joh, dus toch Simons school. Ik vroeg oma er naar, maar ze wist het niet. Geweldig idee trouwens, dit reislog. Heet dat nu een slog :-) ?