Met de jongens naar Zuid Amerika

Buen dia y bienvenidos a Buenos Aires!

We zijn er! Al anderhalve dag zelfs, maar we hebben gister tijd nodig gehad om bij te slapen. Het was een lange reis van deur tot deur; om 6 uur 's ochtends uit Heerenveen vertrokken en om ongeveer half 8 's ochtends lokale tijd (half 12 bij jullie) waren we hier in het hotel. Pffff..... De vlucht naar Lima was zonder stops en duurde 12,5 uur, dat was al best lang. Daarna ruim 3 uur wachten in Lima en nog ongeveer 4 uur vliegen naar BA. Toen nog bijna een uur in de taxi naar het hotel. Maar dan heb je ook wat! We zijn op een nieuw continent!!! Strakblauwe lucht en meteen 34 graden, maar het is vrij droog, dus weinig last van. Zie dat het bij jullie weer erg koud is..... (sorry ;-)

De reis ging ondanks de lengte wel erg soepel. Geen vertragingen, geen moeite om in Lima de boarding passes te krijgen (alleen lang wachten bij de transferbalie, het was voor mij al 1 uur 's nachts en ik stond bijna staand te slapen), alle bagage was er gewoon, we konden alles makkelijk vervoeren en we hadden bij ons wat nodig was. Alle snoep en onderweg speeltjes zijn nauwelijks nodig geweest, maar de tentjes en dekentjes waren handig!

De jongens hebben het de hele reis prima volgehouden, we kregen de eerste vlucht complimenten van de stewardessen. Daar veel filmpjes gekeken, spelletjes gedaan en ook behoorlijk geslapen. In Lima hebben we meteen de slaaptentjes opgezet in een wachtruimte (zie foto). Helaas nog niet bij onze gate, die was toen nog niet bekend. Simon sliep vrij snel, Bastiaan kostte wat meer moeite, maar toen hij eenmaal sliep, werd hij niet eens wakker van de sjouwtocht naar de juiste gate en sliep hij ook tijdens de tweede vlucht gewoon door. Voor Simon was de reis wat zwaar, hij is behoorlijk verkouden geworden en hij kreeg last van zijn oren. Bij de 2e vlucht kreeg hij van een stewardess twee bekertjes met warme doekjes erin om over zijn oren te zetten, dat hielp erg goed! Onthouden we voor de volgende vluchten!

En nu dus in Buenos Aires. Heerlijk om weer eens een totaal nieuwe omgeving te zien. Bij het vliegveld en de taxirit naar de stad viel op dat het vrij groen is hier, het is natuurlijk bijna zomer en we zijn in de subtropen, maar het valt op dat ze in de stad ook veel bomen langs de wegen hebben en veel parken en parkjes. Verder veel mensen en veel verkeer dat wel wat chaotisch is, maar niet té. Er wordt niet zoveel getoeterd en stoplichten worden gerespecteerd, dus het is zeker geen levensgevaarlijke onderneming om de straat op te gaan.

Zitten in Hotel Caserón Porteño in de wijk Palermo ten N van het centrum. Hebben een kamer op de begane grond aan de straatkant; is wel een drukke straat en aan de overkant is een bouwplaats, maar we zijn zo moe dat we overal doorheen slapen. Het raam staat open en binnen draait een plafond ventilator; die is gezien de warmte wel prettig. Airco is er niet, maar dat zou ook overdreven zijn, het is nu prima vol te houden met alleen een lakentje over. Achter het gebouw is een diepe tuin waar ik nu zit te schrijven. De wifi verbinding doet het hier in de tuin helaas niet, maar ik zal het stukje later binnen wel even online zetten. Achterin de tuin is een danszaal(tje) waar vrijwel dagelijks gratis tango lessen worden gegeven. Schijnt het, want er was gister niets. Misschien slaan ze het over als er geen geïnteresseerden zijn; wij zaten rond de begintijd nog pizza te eten langs de grote weg die twee blokken verderop loopt. Misschien vanavond.

Op dit moment (16 uur) liggen de mannen alledrie te slapen; voorlopig hebben we dagelijks een siësta na de lunch. Ik sla nu even over, ga vanavond wel weer vroeg naar bed. Even lekker rustig in de tuin zitten tiepen is ook lekker. Al een stuk of 6 nieuwe (vogel)soorten gezien, de meeste hier in de tuin.

Vanochtend de eerste metrorit gemaakt, drie stations, Simon wilde dat graag meemaken. Kost geen drol, 1,10 pesos per rit per persoon (= ongeveer 21 cent). Gingen naar de botanische tuine en wat we daar hoopten te vinden, was er: een speeltuin! Helaas in de volle zon en de zonnebrandcrème lag nog in het hotel, dus niet te lang. Daarna even gelunchd; er zijn overal wel restaurantjes en eettentjes; gister al een paar empanadas gehad (deeglapjes met vulling) en 's avonds pizza en heerlijk ijs; en vandaag een omelet en pannekoek. Ook al een leuk eetplekje gezien voor vanavond, met een terrasje, niet ver van het hotel.

We blijven hier nog twee nachten, daarna gaan we naar een appartement in het centrum, benieuwd hoe dat is.

Goed, zal eens kijken of ik dit zometeen online kan zetten.

Tot later!

Karen

MaWeKaFlo

Een goed begin is het halve werk. Gaat dus helemaal goed komen als ik het zo lees!

Geniet, groetjes uit de sneeuw van Zeeland

Marty

www.MaWeKaFloInAzie.nl

Ilona Erenstein

Hoi Karen, Henk & Kids.

Wat bijzonder om jullie verhaal te lezen, zal het ook elke keer lezen, als er ies opnieuw online staat!
Geweldige foto's overigens er zal vast nog een hoop moois bij komen!

Groet, Ilona (dochter van Anneke)

Frank

Prachtig verhaal Karen! Ik heb jullie vlucht gevolgd totdat het systeem (flightaware) er mee ophield. Toen vlogen jullie over Brits Guyana. Groet de mannen.

Miranda

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen! En wat handig die tentjes!! Veel plezier!

Alard

Lang vliegen inderdaad, maar dan heb je ook wat! :) Heel veel plezier in Buenos Aires!

Saludos de Holanda,
Alard.

bertion

Raar hoor, zo waren jullie hier en nu lopen jullie daar gewoon op straat. Fijn dat alles soepel ging. Knuffel uit een witte wereld.

annemieke

wauw, jullie durven en doen ook!

geweldig, mens durf te leven, goede timing ook!

ik ga jullie volgen zo nu en dan, zet hem op!

ben een beetje jaloers, maar mijn tijd komt nog wel!!!

Annemiepie

Jacqueline

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn overgekomen en de reis goed is verlopen!

Allemaal een dikke knuffel van mij.
Liefs, Jacqueline

Marten

Hola,
espero que habaís dormido bien.

Mooi om te lezen wat jullie nu al hebben meegemaakt.
We zijn hier heel erg jaloers.

Buen dias allí.
Recuerdos Marten y Irene